Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 47 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Úroveň zdravotní gramotnosti u studentů učitelství pro 1. stupeň ZŠ
HUMŇALOVÁ, Aneta
Tato diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností učitelů 1. stupně základní školy. Teoretická část se věnuje problematice zdraví a zdravotní gramotnosti. Ke zkoumání zdravotní gramotnosti byl využit standardizovaný kvantitativní dotazník. Praktická část obsahuje výzkum, který byl proveden u studentů - budoucích pedagogů 1. stupně základních škol, kteří aktuálně studují tento obor na pedagogické fakultě Jihočeské univerzity v Českých Budějovicích. Výzkumný vzorek tvořilo 68 respondentů. Proces sběru dat probíhal od listopadu 2021 do ledna 2022. Anonymním dotazníkem byly získány výsledky reflektující zdravotní gramotnost budoucích učitelů.
Vliv zdravotní gramotnosti žáků vybrané základní školy na jejich životní styl
Koky, Aneta ; Zvírotský, Michal (vedoucí práce) ; Thorovská, Alena (oponent)
Diplomová práce se zabývá zdravotní gramotností žáků 2. stupně základního vzdělávání a jejím vlivem na jejich životní styl. Cílem práce bylo zjistit úroveň zdravotní gramotnosti žáků, jaký životní styl vedou a zda jejich znalosti a dovednosti v oblasti zdraví ovlivňují jejich životní styl. Diplomová práce má dvě části, teoretickou a praktickou. Obsahem teoretické části jsou kapitoly týkající se zdraví, zdravotní gramotnosti a jejím modelům, ovlivňujícím faktorům a životního stylu. Dále teoretická část zpracovává vývojová specifika žáků 2. stupně základního vzdělávání. V praktické části je uvedena stručná charakteristika školy, na které byl výzkum realizován. Šetření bylo realizováno kvantitativním výzkumem - metodou dotazníkového šetření a kvalitativním výzkumem - rozhovory s žáky. Výzkumu se zúčastnilo 67 žáků ve věku 11-15 let. Žáci prokázali velmi dobrou úroveň teoretických znalostí v oblasti zdraví. Výsledky šetření odhalily, že aplikace těchto vědomostí do reálného života u některých žáků není ideální, přesto je snaha a úsilí o zlepšení jejich životního stylu znatelná.
Sledování seriálů a návykové látky
Kašík, Jan ; Hrešanová, Ema (vedoucí práce) ; Matoušek, Petr (oponent)
Tato práce je zaměřena na zkoumání vlivu vyobrazení návykových látek v seriálu "BojackHorseman" a "Jak jsem poznal vaši matku" na jejich diváky. Jedná se o netnografický výzkum a jako takový probíhá čistě v internetovém prostředí, a to konkrétně ve facebookových skupinách zaměřených na fanoušky těchto seriálů. Tato bakalářská práce stojí na mé předešlé práci "Alkoholismus a jiné návykové látky v seriálech", který přinesl několik zjištění (vyšší touha konzumovat při sledování hraných seriálu, předpoklad konzumovat podporuje konzumaci při sledování, aj.), o které se text opírá a staví na jejich znalostech. Na základě původních zjištění, jsem rozšířil práci o zúčastněné pozorování a polostrukturované rozhovory nejen v původní skupině, ale taktéž nové, zaměřené na seriál "Jak jsem poznal vaši matku". Tento seriál byl vybrán záměrně, jelikož původní data naznačovala, že konzumace návykových látek je pravděpodobnější pokud jedinec sleduje hraný seriál, kde jsou návykové látky pozitivně vyobrazeny. Mé cíle se zaměřují na zjištění jak seriály ovlivňují mentální zdraví, postoje a konzumaci návykových látek a vlastní vpisování seriálů do životů fanoušků. Tyto cíle vysvětluji pomocí konceptů a teorií ze sociologického a sociálně psychologického prostředí, jako jsou observační zástupné učení, habitus, sociálně...
Zdravotní gramotnost návštěvníků vybrané lékárny v oblasti infekčních respiračních onemocnění
Kubíková, Daniela ; Hanušová, Jaroslava (vedoucí práce) ; Syřiště, Ivo (oponent)
Náplní diplomové práce je téma infekčních respiračních onemocnění se zaměřením na znalosti návštěvníků vybrané lékárny v této problematice. Teoretická část diplomové byla zaměřena na shromáždění potřebných poznatků, které se vztahovaly ke zkoumané problematice pomocí odborné literatury a elektronických zdrojů. V teoretické části práce je uvedena stručná charakteristika zdravotní gramotnosti, infekce a vybrané terminologie, anatomie dýchacího ústrojí člověka, jsou zde také popsány projevy vybraných infekčních respiračních onemocnění, jejich klinický obraz, průběh nemoci, možnosti léčby, vakcinace a prevence. V praktické části jsou zaznamenány výsledky výzkumného šetření, vyhodnocení předem stanovených cílů, komparace zjištěných poznatků a doporučení pro praxi na základě zjištěných poznatků. V úvodu praktické části je popsáno místo, kde probíhalo vlastní šetření pomocí metody individuálních rozhovorů s návštěvníky vybrané lékárny. Cílem diplomové práce bylo zhodnotit zdravotní gramotnost návštěvníků vybrané lékárny v oblasti infekčních respiračních onemocnění. Z výsledků vlastního šetření je patrné, že návštěvníci vybrané lékárny jsou v oblasti infekčních respiračních onemocnění zdravotně gramotní. Respondenti odpovídali na 9 otázek. Za každou správnou odpověď získali 1 bod a celkem mohli získat...
Zdravotní gramotnost v české populaci - faktory související s fázemi zpracování zdravotnické informace
Polcrová, Anna ; Kučera, Zdeněk (vedoucí práce) ; Žejglicová, Kristýna (oponent)
Tato diplomová práce se zabývá problematikou úrovně zdravotní gramotnosti v české populaci a jejích souvislostí se sociodemografickými faktory a faktory životního stylu. Cílem práce bylo popsat tyto souvislosti ve fázích zpracování zdravotnické informace, jimiž jsou fáze získávání, porozumění, vyhodnocení a aplikace zdravotnické informace, za použití dat z české modifikace šetření HLS-EU z roku 2014. Ve všech zkoumaných fázích byla zjištěna významná souvislost úrovně zdravotní gramotnosti s věkem, socioekonomickým statusem jedince a jeho zdravotním stavem, přičemž vyšší věk a nižší úroveň vzdělání, stejně jako nižší subjektivně hodnocený sociální status, byly významně asociovány s nižší úrovní zdravotní gramotnosti, a to ve všech fázích zpracování zdravotnické informace. Horší subjektivně hodnocený zdravotní stav byl rovněž asociován s horší úrovní zdravotní gramotnosti, a to nejsilněji ve fázích porozumění zdravotnické informaci a její aplikace. Z faktorů životního stylu byla asociace prokázána s fyzickou aktivitou, a to nejvýrazněji ve fázích porozumění a aplikace zdravotnické informace. Ve fázích porozumění a vyhodnocení pak také s hodnotou body mass indexu. Rozdíly úrovně zdravotní gramotnosti v kategoriích kuřáctví a mezi pohlavími prokázány nebyly. Při srovnání jednotlivých fází vystupuje...
Kolorektálnímu karcinomu lze předcházet
Glancová, Hana ; Vachková, Eva (vedoucí práce) ; Gigalová, Veronika (oponent)
Autor: Hana Glancová Instituce: Ústav sociálního lékařství LF UK v Hradci Králové Oddělení ošetřovatelství Název práce: Kolorektálnímu karcinomu lze předcházet Vedoucí práce: Mgr. Eva Vachková, Ph.D. Počet stran: 130 Počet příloh: 7 Rok obhajoby: 2016 Klíčová slova: rakovina tlustého střeva a konečníku, prevence, screening, zdravotní gramotnost, edukace Bakalářská práce je zaměřena na problematiku rakoviny tlustého střeva a konečníku. Zabývá se prevencí, především primární a sekundární, rizikovými faktory, informovaností obyvatel o tomto onemocnění a o zdravém životním stylu. V teoretické části je zmíněna etiologie a patogeneze, epidemiologie, diagnostika a léčba tohoto onemocnění. Další oblastí první části práce je prevence, a to primární, sekundární, terciární a kvartérní. Jsou zde rozebrány možnosti prevence obecně a vzhledem k rakovině tlustého střeva a konečníku. Úloha sestry v prevenci, edukaci, v rozvíjení zdravotní gramotnosti obyvatel a zdravotní gramotnost jsou dvě kapitoly, které zakončují teoretickou část bakalářské práce. V empirické části je provedeno kvantitativní výzkumné šetření pomocí dotazníků. Cílem bylo získat data o informovanosti obyvatel o rakovině tlustého střeva, včetně prevence a o rizikových faktorech tohoto onemocnění. Další data jsou o zdravém životním stylu a o potřebě...
Zdravotní gramotnost matek s předčasně narozeným dítětem
Vencová, Barbora ; Ivanová, Kateřina (vedoucí práce) ; Valešová Malecová, Barbara (oponent)
Zdravotní gramotnost podle WHO p edstavuje kognitivní a sociální dovednosti, které ur ují motivaci a schopnost jednotlivc získat p ístup, rozum t a využívat informace zp soby, které podporují a udržují dobrý zdravotní stav. B žná úrove zdravotní gramotnosti m že být v p ípad hladkého pr b hu t hotenství a p irozeného porodu dosta ující. Pokud se ale v t hotenství objeví n které zdravotní problémy, je t eba podpo it zvýšení úrovn zdravotní gramotnosti matek. Hlavním cílem diplomové práce je popsat objektivní úrove zdravotní gramotnosti matek s p ed asn narozeným dít tem a stanovit oblasti, které jsou pro tyto matky nejvíce problematické. Teoretická ást práce se zabývá demografickými daty vztahujícími se k p ed asným porod m, základním vymezením problematiky p ed asných porod , základní charakteristikou oboru neonatologie a organizací pé e, p ed asn narozeným dít tem, jeho nej ast jšími zdravotními komplikacemi a prognózou. Vymezuje zdravotní gramotnost a operacionalizuje ji ve vztahu k matkám s p ed asn narozeným dít tem. Pro výzkum byla zvolena kvalitativní metodologie. Sb r dat probíhal metodou polostrukturovaných rozhovor . Respondenti pro rozhovory byli léka i, kte í pe ují o p ed asn narozené d ti. Výb r respondent byl proveden metodou sn hové koule. Pro usnadn ní analýzy dat byly rozhovory p...
Realizace výchovy ke zdraví na vybrané základní škole
Caudr, Martin ; Čevela, Rostislav (vedoucí práce) ; Hanušová, Jaroslava (oponent)
Diplomová práce se zabývá realizací vzdělávacího oboru Výchova ke zdraví na vybrané základní škole. Cílem práce je zjistit postoje žáků druhého stupně vybrané školy ke vzdělávacímu oboru Výchova ke zdraví a zjistit, jak se výuka výchovy ke zdraví promítla do života žáků druhého stupně vybrané školy, a nakolik ovlivnila jejich názory a postoje ke zdravému životnímu stylu. Teoretická část se zabývá vymezením základních pojmů, jako je zdraví, zdravý životní styl, zdravotní gramotnost. Podrobněji popisuje v rámci RVP vzdělávací oblast Člověk a zdraví. Praktická část zjišťuje postoje žáků vybrané školy ke vzdělávacímu oboru Výchova ke zdraví a jejich názory a postoje ke zdravému životnímu stylu. V této části budou zpracovány dva dotazníky, které jsou určeny dětem z vybrané základní školy. Zaměřené jsou především na postoje k vyučovanému předmětu Výchova ke zdraví a na postoje ke zdravému životnímu stylu. Na základě výsledků výzkumného šetření, analýzy školního vzdělávacího programu v oblasti Člověk a zdraví a teoretických poznatků bude v práci uvedeno doporučení pro pedagogickou praxi na vybrané základní škole. KLÍČOVÁ SLOVA Výchova ke zdraví, zdravotní gramotnost, zdravý životní styl, pohybové aktivity, škola

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 47 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.